Monday 28 March 2011

Cara-cara Solat Istiqarah

Assalamualaikum W.B.T...
Im dedicated diz to sesape yg ngah keliru dalam membuat pilihan..
Kadang-kadang kita sebagai manusia mmg selalu berdepan dengan pilihan yg kite sendiri tataw..
So Allah memerintahkan kita supaya bersolat agar diberikan petunjuk...

I have 1 fren ~he's totally confusing mane 1 nak pilih...awek die ker or ade sorang lagi gurl ni..
N i ask him to do solat istiqarah..But he dont want dengan alasan kalo kite istiqarah kite akan berat dengan 
kehendak hati kita sendiri...Ye ke??1st time aku dengar orang ckp mcm tu...
Tapi walau ape pon...Sebenarnya kita kene mintak kat Allah...

Aku sendiri pon pernah banyak kali terkeliru dengan hati aku..dengan jiwa aku...
N 1 more...istiqarah ni bukan untuk jodoh semata-mata hokeh...~
Aku banyak jumpe org yg mengatakan.Istiqarah untuk jodoh je..Its not true..
Aku salu wat untuk pilih kerja..pilih sesuatu yg kite kene buat pilihan...
Dan Petunjuk is not only in DREAM..Mengapa mengharap pada mimpi??
Kekuatan hati tu sbnyer da memadai..

Okeh..back to track...
Sembahyang sunat istiqarah dikerjakan 2 rakaat...Lebih afdal kalo dibuat sepertiga malam...
Ini Link yg bole dijadikan panduan...

http://www.scribd.com/doc/48857509/panduan-solat-istiqarah

To him...if only u read diz..u shud try it out...


No comments:

Post a Comment